У току иницијалне фазе пројекта, наш пројектни тим ће приступити прикупљању информација и анализи целог пословног процеса од добављача до потрошача (купца) са свим својим пропратним ефектима. Циљ анализе је да покаже шта од процеса (односно функција) и у којим оквирима у погледу закона, стандарда, тржишта и других меродавних критеријума треба урадити да би се пословни процес одвијао и развијао оптимално.
По извршеној анализи концепт решења углавном садржи следеће елементе (мада не нужно само набројане):
- Дефиниција власника у систему (један или више власника)
- Дефинисање матичних података по власнику као и њихових атрибута
- Дефинисање комуникације са другим системима ако су у окружењу (ERP, TMS, PLC…)
- Дефинисање радних процеса у њиховој функцији као и улазних/излазних информација
- Дефинисање радних места у њиховој функцији као и потребне инфраструктуре
- Дефинисање контролно информативних функција које су потребне за усмеравање рада система у жељеном правцу (параметризација)
- Дефинисање контроле приступа и рада на систему (контрола корисника)